„J. D. Power 2020 Initial Quality Study“ yra kasmetinis kokybės vertinimas, žinomas kaip viena išsamiausių studijų pasaulyje. Birželio pabaigoje paskelbtas reitingas vėl tyrė, su kokiais naujų automobilių trūkumais, apimančiais ir naujausias technologijas, susiduria jų savininkai. Šiais metais atnaujinta ilgametė studija apžvelgė gendančius ar blogai veikiančius agregatus ir įrangą, kuria sunku, nepatogu ar neaišku kaip naudotis arba ji neveikia taip, kaip tikisi vairuotojai. Sudėjus rezultatus vienodais aukščiausiais balais už kokybę buvo įvertinti „Dodge“ ir „Kia“ gamintojai, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

34-ius metus atliekama studija tyrė, su kokiomis problemomis susidūrė naujus šių metų automobilius įsigiję pirkėjai per pirmąsias 90 naudojimosi dienų. Tyrime kokybė nurodoma problemų skaičiumi, tenkančiu 100 automobilių, tad žemesnis įvertinimo balas reiškia aukštesnę kokybę.

Japoniškos markės atsilieka nuo korėjietiškų
 
Dauguma „Premium“ markių liko žemiau vidurkio; palyginti su jomis, per paskutinį dešimtmetį pagerėjo masinės gamybos automobilių kokybė ir ši tendencija išliko 2020 metais. „Premium“ markės gamintojai dažniausiai naudoja sudėtingesnes technologijas, kurios savininkams gali sukelti rūpesčių. „Genesis“ (142), „Lexus“ (159) ir „Cadillac“ (162) yra vienintelės „Premium“ markės, kurių vertinimas yra aukščiau pramonės vidurkio – 166. Japoniškoms markėms nepavyko susigrąžinti prarastų pozicijų: kažkada vertintos kaip aukščiausios kokybės standartas, daugelis japoniškų markių taip greitai nepagerino savo savybių kaip konkurentai ir toliau neprilygsta daugeliui korėjietiškų ir JAV markių automobilių. „Mitsubishi“ (148), „Lexus“ (159) ir „Nissan“ (161) – vieninteliai iš Japonijos, kurių vertinimas yra aukštesnis už industrijos vidurkį.

„Kartą garsus inžinierius W. Edwardsas Demingas pasakė: „Kokybė yra pirkėjų poreikių supratimas ir jų patenkinimas“ ir ilgą laiką automobilių gamintojai iš Japonijos pateisindavo šiuos lūkesčius, – sakė Daveas Sargentas, „J. D. Power“ Automobilių kokybės padalinio viceprezidentas. – Tačiau per paskutiniuosius kelerius metus kai kurie automobilių gamintojai juos aplenkė, geriau suprasdami, ką reiškia kokybė šių dienų pirkėjui“.

Daugiausia sunkumų kyla multimedijos sistemos kategorijoje: beveik ketvirtadalis naujų automobilių savininkų paminėtų problemų buvo susijusios su šios įrangos naudojimu. Daugiausia nusiskundimų sulaukė balso atpažinimo sistemos, „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ sąsajos, liečiamieji ekranai, automobilinės navigacijos sistemos ir „Bluetooth“ jungtis.
 
Šešeri metai iš eilės – viršūnėje
 
Bendrai vertinant kokybę aukščiausią vietą užėmė „Dodge“ ir „Kia“, surinkę vienodai (po 136) balų. „Dodge“ tapo pirmąja JAV automobilių marke per visą tyrimų istoriją, užėmusia aukščiausią vietą. Taip pat šešerius metus iš eilės „Kia“ yra aukščiausiai įvertinama masinės gamybos automobilių markė. „Chevrolet“ ir „Ram“ pasidalino trečią vietą, surinkę po 141 balą. „Genesis“ yra ketvirtus metus iš eilės aukščiausiai įvertinta „Premium“ automobilių markė.

Net keturi „Kia“ modeliai buvo įvertinti kaip geriausi skirtinguose segmentuose, o dar keturi – tarp trijų geriausių segmente. Iš viso „J. D. Power“ tyrime automobiliai suskirstyti į dvidešimt penkis segmentus.
 
„Kia Forte“ buvo išrinktas geriausiu kompaktiniu automobiliu, „Sedona“ – vienatūriu, „Soul“ – mažu SUV, o „Sorento“ – vidutinio dydžio SUV. Keturi kiti „Kia“ modeliai pateko į geriausių automobilių trejetukus: „Kia Rio“ – mažų automobilių, „Optima“ – vidutinio dydžio, „Stinger“ – vidutinio dydžio „Premium“ automobilių, „Sportage“ – kompaktinių SUV. Nors kokybės tyrime buvo vertinami JAV parduodami automobiliai, beveik visi „Kia“ modeliai, išskyrus „Sedona“, šiuo metu parduodami ir Lietuvoje. Kompaktinio „Forte“ automobilio analogas mūsų rinkoje yra žinomas kaip „Ceed“.