Kia vejasi didelį pagreitį įgavusį mažų miesto krosoverių traukinį. Korėjiečiai tikisi, kad naujasis Stonic modelis jį ne tik pavys, bet ir išsiverš į priekį prieš madinguosius Nissan Juke, Mazda CX-3 ar Toyots CH-R.
Autorius Egidijus Babelis, Amsterdamas (Olandija)
Nuotraukos autoriaus
Keliaudami iš Amsterdamo oro uosto į naujo mažo Kia krosoverio pristatymo vietą viename automobilyje su kolegomis ir Kia rinkodaros vadove Baltijos šalims diskutavome apie mūsų šalių rinką ir modelių išsidėstymo joje priežastis.
Štai Estijoje populiariausias Kia modelis – Cee‘d. Praėjusį mėnesį jis net buvo trečias populiariausias modelis Estijoje. Sportage estus domina mažiau. Latviai taip pat mėgsta Cee‘d hečbekus ir universalus, bet daugiau nuperka Sportage krosoverių. O štai Lietuvoje bemaž trys ketvirtadaliai visų nuperkamų Kia sudaro Sportage. Negaliu prikibti, labai vykęs modelis. Tačiau ir Cee‘d patrauklus. Bet jis daugiausia domina tik įmones. Kodėl? Juokavome, kad Lietuvoje miestų gatvės labai nelygios, duobėtos. Reikia aukštesnės prošvaisos. Taip pat visų lietuvių šaknys – provincijoje. Todėl mums reikia didelį pravažumą turinčių automobilių.
Kia Sportage – geras pasirinkimas. Bet už gero komplektavimo modelį reikia pakloti apie 30 tūkst. eurų. O jei pirkėjas tiek išleisti negali, turi apie 20–25 tūkst., eina į kitą automobilių saloną.
Kia, rodos, atsižvelgė į lietuvių lūkesčius ir pristatė visiškai naują Stonic krosoverį. Kaip ir kiti sparčiausiai populiarėjančios B-SUV klass atstovai, tai aukštyn kilstelėtas kompaktinis, priekio varomas hečbekas. Tačiau Frankfurte įsikūrę Kia dizaineriai pagal europiečių skonį Stonic suderino sportišką išvaizdą su visureigiškais bruožais. Modelis dalinsis platforma su Hyundai Kona, tačiau pastarasis pasižymi akį rėžiančiomis detalėmis, Kia – subtilesnis. Lietuviui patiks – mielas akiai, modernus, stilingas ir rodo ambicijas net per pavasarinį atodrėkį iki sodybos nuvažiuoti.
Nors automobilis mažas, vos 4 metrų ilgio, salonas suprojektuotas šauniai. Parodomuosiuose modeliuose keturi tvirtai sudėti vyrai įsitaisėme gana patogiai. Bagažinė atitinka kompaktinės klass standartus – 352 litrai. Pats salonas, kaip ir kitų nūdienos korėjietiškų automobilių, – ergonomiškai puikus, tik kai kur už pirštų kliūna kietos, pigios plastmasės. Vis tik bendras vaizdas – solidus, spalvoti intarpai suteikia gyvybingumo.
Po variklio gaubtu slėpsis sumažinto darbo tūrio agregatai, iš kurių smarkiausias ir efektyviausias – naujas 1 litro 3 cilindrų T-GDI benzininis agregatas, pasiekiantis 120 AG. Bus galima rinktis ir pigius bei vangius 1,25 arba 1,4 litro atmosferinius variklius arba racionalų 1,6 litro dyzelį.
Kadangi modelis orientuotas į jaunas europiečių šeimas, didelis dėmesys skirtas saugumui. Daugiau nei pusė viso karkaso sukonstruota iš itin tvirto plieno, standartinėje įrangoje pirkėjai ras visas moderniausias saugumo sistemas. Ir daug pramogų bei komforto – korėjiečiai net parduodami mažiausius ir pigiausius modelius neprašo papildomų pinigų už šildomas sėdynes, klimato kontrolę ar greičio palaikymo sistemas. Kia ir Hyundai galima pirkti ir su bazine įranga. Nuskriausti nesijausite.
Kiek Stonic kainuos, dar nėra skelbiama, bet pagal klasės standartus oriai įrengtą modelį su vidutinės galios varikliu turėtumėte įsigyti už 20–23 tūkst. eurų. Prekyba prasidės šių metų trečiame ketvirtyje. Tada ir patikrinsime, ar pajėgus šis automobiliukas privažiuoti iki sodybos lietuviškų miškų gūdumoje.